Куточок читача

imagesЯк читати книгу

  • Пам’ятай: читання – одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитися до нього потрібно серйозно.
  • Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам’ятати прочитане.
  • Зміст слід осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
  • Учись читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюючи поглядом цілі фрази, речення.
  • Для свідомого сприймання прочитай передмову, гортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
  • Якщо щось незрозуміло, не поспішай кликати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно з’ясувати. Користуйся словниками, довідниками.
  • Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект)
  • Найцікавіше запам’ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
  • Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
  • Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний – краще.
  • Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.

Не читай всі книги на один лад.

Спосіб читання повинен відповідати меті читання

Види читання

  • Читання – перегляд

Складають загальне уявлення про зміст книги за допомогою титульного листа, анотації, заголовка книги, змісту, передмови, післямови.

  • Повне читання

Уважно прочитують увесь текст, проте не роблячи жодних записів.

  • Вибіркове читання

Зосереджено читають лише окремі місця.

  • Поглиблене читання

Уявляють та засвоюють прочитане. Читаючи, роблять різноманітні виписки. Обмірковують, чого нового навчила книга.

Під час читання художніх творів

  • Роби це уважно, зосереджено, нічого не пропускаючи.
  • Осмислюй прочитане, перечитуй ще раз епізоди, що тебе схвилювали.
  • Уявляй зображені автором картини.
  • Співпереживай разом з героями книжки.
  • Стеж за мовою, зверни увагу на особливості побудови твору.
  • Не читай швидко, поверхово, «ковтаючи»; поверхове читання послаблює пам’ятай.