Журнал «Дитина з особливими потребами» № 6/2015 стаття Деніщич Л.С. «Викладання історії України в допоміжній школі»
Вчитель Деніщич Л,С.- диплом ІІІ ступеня за участь у обласній виставці-презинтації педагогічних ідей та технологій (березень 2015 р.)
Основна мета:
– підвищення продуктивності праці педагогічних працівників;
– активізація навчально-методичної діяльності педагогів;
– безперервна освіта.
Методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на відродження і розвиток національної освіти, підвищення кваліфікації та професійної майстерності вчителів, їхнє збагачення надбаннями української етнопедагогіки, науки, культури в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
– діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
– відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
– коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя.
У навчальному році – методична робота школи-інтернату буде спрямована на реалізацію проблемної теми: «Впровадження інновацій в систему роботи школи як засіб розвитку особистості соціально-психологічної реабілітації і трудової адаптації учнів з вадами розумового розвитку».
Для вирішення цієї проблеми поставлені такі завдання:
– діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;
– наукова підготовка;
– методичний рівень;
– оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
– знання вікових та психологічних особливостей учнів;
– оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності.
З метою удосконалення особистістю орієнтованого спрямування усіх аспектів навчально-виховного процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, такі форми методичної роботи:
Колективні форми роботи:
– педагогічні ради;
– методичні об¢єднання класних керівників;
– психолого-педагогічні семінари;
– методичні оперативні наради;
Групові форми роботи:
– методичні об¢єднання;
– творчі групи;
– семінари-практикуми
Індивідуальні форми роботи:
– стажування;
– методичні консультації;
– співбесіди;
– наставництво;
– аналіз уроків;
– творчі звіти;
– самоосвіта вчителів.
Для забезпечення безперервності навчання педагогів, опанування ними новітніх педагогічних технологій та вирішення проблеми, поставленої педагогічним колективом школи-інтернату, організувати роботу в таких напрямках:
організаційно-педагогічні заходи:
– педагогічні ради;
– практичні між предметні семінари;
– науково-практична конференція;
навчально-педагогічна та методична діяльність:
– робота методичної ради;
– система роботи методичних об’єднань;
– робота з підвищення професійної майстерності педагогів школи;
– атестація вчителів і вихователів та підвищення кваліфікації через річні курси.
Робота психологічної служби
Система діяльності психологічної служби школи-інтернату №55 для дітей з вадами розумового розвитку організується з урахуванням можливостей і резервів вихованців на кожному віковому етапі.
1. Зміст діяльності ПС у початковій школі.
• Вивчення психологічної готовності дитини до навчання у школі;
• визначення рівня інтелектуального розвитку дитини та зони найближчого розвитку її психіки;
• забезпечення відповідності вимог навчальної діяльності з психофізичними можливостями молодших школярів;
• формування пізнавальних інтересів і розвиток пізнавальних можливостей вихованців;
• створення умов для забезпечення ефективної життєдіяльності вихованців;
• організація координації дій педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень психічному і особистісному розвиткові вихованців.
2. Зміст діяльності ПС у середній школі.
• Вивчення рівня адаптивності / дезадаптивності вихованців;
• вивчення інтелектуального та особистісного розвитку дітей;
• вивчення емоційного ставлення до себе, до школи, до однокласників, до педагогів, між особистісних стосунків;
• вивчення рівня тривожності, самооцінки, рівня домагань вихованців;
• виявлення вихованців, що мають схильність до правопорушень; профілактика паління, алкоголізму, наркоманії, злочинності серед неповнолітніх, нерозбірливої сексуальної поведінки;
• організація координації дій педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень у психічному й особистісному розвиткові вихованців.
3. Зміст діяльності ПС у старшій школі.
• Створення умов для формування психічно зрілої особистості, як основи для подальшого життєвого та професійного самовизначення;
• проведення профорієнтаційної роботи з вихованцями;
• профілактика різних видів маній та нерозбірливої сексуальної поведінки;
• виявлення вихованців, що мають схильність до правопорушень, злочинності серед неповнолітніх;
• організація координації дій педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень у психічному й особистісному розвиткові вихованців.
4. Зміст діяльності ПС з педагогічним колективом.
• Підвищити психологічну компетентність педагогів по проблемі спілкування та взаєморозуміння;
• покращити рівень психологічних знань серед педагогічного колективу;
• скоординувати дії педагогів щодо корекції виявлених порушень і відхилень у психічному й особистісному розвиткові вихованців.
Для успішної участі в програмі соціалізації учнів з вадами психічного розвитку, практичному психологу потрібно самовдосконалення і професійне зростання, щоб реалізувати поставлені задачі.
Організаційно-методична робота | |||
1 | Планування роботи на рік, погодження планів. | Серпень | Пугачова В.В. |
2 | Планування роботи на місяць. | Щомісяця | Пугачова В.В. |
3 | Оновлення банку психологічного інструментарію, методичних матеріалів та літератури. | Протягом року | Пугачова В.В. |
4 | Складання статистичного та якісного звітів за 1 семестр | Грудень | Пугачова В.В. |
5 | Складання статистичного та якісного звітів за навчальний рік | Травень | Пугачова В.В. |
6 | Оформлення належної документації | Протягом року | Пугачова В.В. |
7 | Оновлення та ведення карток індивідуального соціально-психологічного супроводу учнів та облікових карток учнів. | Протягом року | Пугачова В.В. |
8 | Складання плану роботи на навчальний рік | Червень | Пугачова В.В. |
9 | Узагальнення власного досвіду роботи | Протягом року | Пугачова В.В. |
10 | Підготовка до проведення діагно-стичної, корекційно-розвивальної, просвітницкої роботи. | Протягом року | Пугачова В.В. |
– педагогічні ради;
– практичні між предметні семінари;
– науково-практична конференція;
навчально-педагогічна та методична діяльність:
– робота методичної ради;
– система роботи методичних об’єднань;
– робота з підвищення професійної майстерності педагогів школи;
– атестація вчителів і вихователів та підвищення кваліфікації через річні курси.
Кругових М.О.
Чугунова Н.І. “Світ любові”
Інформація для завантаження:
Бардакова Н.Б, На гостині у світлофора.docx
Відкритий урок Белик.docx
Денищіч Л.С. Вчимося бути чесними громадянами України. Корупції ми скажемо – Ні!.pdf
Куришева І.Г. Весела ярмарка.doc
Мандрівка в Країну Писемності.pptx
Махота В.О. Вибір професії.doc
Махота В.О. Свято для вчителів.docx
Махота В.О. сценарій до Дня Перемоги.pdf
МОВНІ ПЕРЛИНКИ.doc
Неклюєнко Н.М. Клуб веселих математиків.doc
Неклюєнко Н.М. Прощання зх Букварем.doc
Сігнаєвська С.П. Вчимося математики з Колобком.doc
Сігнаєвська С.П. Декоративне малювання сніжинки.doc
Сігнаєвська С.П. Розробка заняття у 2 класі.doc
Сігнаєвська С.П. Сторінками улюблених казок.doc
Сігнаєвська С.П. Урок-казка з математики.doc
Сценарий 1 сентября.docx
Чугунова Н.І. Виховний захід для середніх і старших класів спеціальних шкіл.doc
Чугунова Н.І. Тестування з фізики та хімії.doc